Nou Virus SW121A EXPLORER, amb certificat de tipus EASA, l'avió biplaça més avançat del mercat!

El conegut Virus SW121 (ara Legacy) ha estat substituït pel Virus SW121A, també se li diu Explorer. No només és l'avió més avançat a la seva categoria, sinó que també és el resultat de més de 30 anys d'experiència de Pipistrel en el disseny d'avions energèticament eficients. L'Explorer té formes pures i simples, un menor consum de combustible, un mínim soroll i potència per a un rendiment excel·lent. A més, compta amb una tecnologia avançada de cabina de pilotatge de vidre amb pantalla tàctil tipus bizjet. Està homologat per a girs intencionals i VFR nocturn. El nou Virus SW 121A Explorer és el millor avió biplaça en la seva categoria – certificat de tipus EASA, millor equipat, assequible i còmode. El Virus SW 121A Explorer està preparat per a IFR - amb la seva cabina de vidre amb pantalla tàctil dual, pilot automàtic avançat, COM dual i encara més la millor tecnologia de la classe. Tot plegat fa que Pipistrel estigui molt orgullosa d'aquest avió.

Solució ideal per a escoles de vol

Sovint, les escoles de vol necessiten una aeronau per a entrenament bàsic, una altra per a entrenament avançat i potser fins i tot una altra per a VFR nocturn o girs intencionals. El nou Pipistrel Virus SW121A Explorer ajuda a resoldre totes les necessitats de lescola de vol. En combinar totes aquestes capacitats en un sol avió, podeu utilitzar el Virus SW121A Explorer per a l'entrenament de PPL i CPL. A més, com que té un ganxo de remolc de planadors, també és molt útil per a la comunitat de planadors.

Així que l'Explorer no només és un gran actiu, també és l'avió més econòmic a la categoria CS-LSA! Usant el motor Rotax 912 S3 certificat per EASA i funcionant amb combustible automotriu regular, el Virus SW121A Explorer utilitza una mitjana de 18.4 litres/hora. Així que no només és fàcil trobar el combustible, el baix consum de combustible i el motor Rotax fan que aquest avió sigui econòmic d'usar i mantenir!

Un estudi mostra que el cost mitjà de combustible per hora és de 19€ (sense IVA), el cost total d‟operació per hora és de 48€ (sense IVA) i el cost directe d‟operació per hora és de 42€ (sense IVA) ), això inclou combustible, manteniment i revisió!
(El cost pot variar depenent dels països)

Ideal per a ús privat, exploració i negocis

Com el seu nom ho indica, el Virus SW121A Explorer és un avió fantàstic per viatjar ja que té la capacitat d'assolir els 163 Kts (300 km/h) i té dos tancs de combustible de 50L. Amb un abast de fins a 4500 km, una altitud de fins a 30.000 peus i una autonomia de fins a 20 hores, el Virus SW121A Explorer és ideal per a vols extrems entre continents i arreu del món.

Com que té una distància d'enlairament de 160 m (en SL), i amb opcions com rodes tot terreny i esquís, el seu SW121A Explorer pot aterrar a gairebé qualsevol lloc.

Cabina còmoda, espaiosa i luxosa

Amb pedals i reposacaps ajustables, el luxós i ergonòmic interior de cuir amb personalització opcional dels colors dels seients i la decoració exterior et brinda la comoditat que necessites.

El disseny d'ala alta de la sèrie SW121 permet disposar de grans superfícies transparents que ofereixen una visibilitat excepcional. Això és ideal per a la vigilància aèria o per donar-li plaer d'admirar el paisatge! El SW121A Explorer el mantindrà còmode i segur en vols llargs i curts.

Funcionalitat de cabina estil bizjet

Pipistrel Explorer Aircraft   Cockpit View (1)

La cabina de vidre amb doble pantalla tàctil no només és atractiva, sinó que també estalvia molt de temps. Els botons giratoris poden resultar útils, però encara fa temps que entra i surt dels menús dels instruments. Ara, amb el nou disseny, us oferim una experiència molt més fluida fent que la planificació de viatges i el canvi de configuració durant el vol siguin molt més fàcils.

El Virus SW121A ve amb una excel·lent configuració:

  • Sistema tàctil Garmin G3X
  • COM1/GPS Garmin GNC 355A
  • COM2/NAV Garmin GNC 255(COM/NAV-VOR incloent Antena)
  • Panell d'àudio Garmin GMA 245R
  • Control de lluminositat del panell de cabina Pipistrel “Smart Dim”
  • Pilot Automàtic Garmin GMC507 + Servos GSA 28
  • Indicador de velocitat de l'aire 80 mm (0-200 nusos) TSO
  • Altímetre diàmetre 80mm (0-20.000ft) TSO
  • Transponedor GTX 345 S-Mode amb ABS-B IN & OUT
  • ELT Artex 345 (406 Mhz)
  • Pipistrel “Dispositiu d'escalfament petit hàptic” HSWD, basat en AOA, escalfament estable auditiu i tàctil.
  • Sistema de trànsit aeri AirAvionics AT-1 (XPDR, ADS-B, FLARM) (opcional)

Remolcar planadors i pancartes

El SW Virus 121 pot ser equipat amb un ganxo de remolc per a planadors i pancartes. Està certificat per remolcar planadors de fins a 600 kg. Amb els planadors de fins a 600 kg només necessita 500 metres de distància d'enlairament (més de 15 m d'obstacles).

Les opinions i experiències sobre l'ús del Virus SW 121 per remolcar planadors és que, fins i tot amb el motor de potència relativament baixa, supera la majoria dels altres avions remolcadors amb més taxa d'ascens en vol. Això és degut a la millor aerodinàmica del Virus SW 121 (que té un coeficient de planeig de 17: 1).

Una taxa d'ascens més alta significa remolcs aeris més ràpids i quan afegeix el baix consum de combustible i l'ús de MOGAS normal en lloc d'AVGAS, el cost operatiu per a cada remolc aeri és considerablement més baix que altres avions. Tota la família SW 121 (de la qual forma part l'Explorer) ha demostrat ser l'avió remolcador en nombroses campanyes de màrqueting, campionats i clubs de vol, remolcant tota mena de pancartes i planadors de tots els pesos, entre altres coses com a avió remolcador oficial. del Campionat del Món Júnior de Vol sense motor!

VFR nocturn

El paquet Night VFR ara ve de sèrie a tots els nous avions Pipistrel Virus SW121. Això significa que l'Explorer (Virus SW 121A) també està certificat per a VFR nocturn, perfecte per a entrenament o viatges de llarga distància al seu nou Virus SW121.

Seguretat

El virus SW 121A Explorer és l'avió més ràpid, eficient i econòmic de la categoria CS-LSA. Amb una velocitat de penetració de turbulència (arc verd) de 220 km/h (120 nusos) i un VNE de 302 km/h (163 nusos), es pot gaudir d'un creuer d'alta velocitat fins i tot amb turbulència severa. La cabina roman tranquil·la i còmoda durant tot el vol! El Virus SW 121A Explorer té els marges de seguretat més grans en vol de la seva classe.

El Virus SW 121A Explorer està equipat per defecte amb un complet sistema de rescat: un paracaigudes (per a l'aeronau) desplegable fins i tot a màxima velocitat i prop del terreny. Ja ha salvat diverses vides!

Ecolution

El Virus SW 121 ja era excel·lent, però el nou Virus SW 121A Explorer encara és millor! Els nostres avions neixen de la nostra filosofia verda, que pot aconseguir gestes notables sense desaprofitar energia i sense contaminar el medi ambient. Cada avió es dissenya, fabrica i finalitza en instal·lacions modernes i energèticament independents a Ajdovscina, Eslovènia. Mitjançant l'ús d'energia geotèrmica i solar per impulsar tot el procés de producció, podem estalviar al medi ambient 180.000 quilograms d'emissions de CO2 cada any. En posseir el Virus SW 121A Explorer (o qualsevol avió Pipistrel) està contribuint a un món millor i més net! La nostra campanya Ecolution representa la missió de Pipistrel de mostrar al món que els productes ecològics, d'alt rendiment i d'alta tecnologia són de fet possibles i estan disponibles avui!

Pipistrel Explorer   Front (2)

Preu de l'EASA CS-LSA tipus certificat Virus SW 121A Explorer (vàlid 19/09/2023)

Preu Euro 210,000 € - excl. IGI, excl. entrega i registre.

Pipistrel Andorra és distribuïdor exclusiu del Virus SW 121 a Andorra i Espanya. Si us plau, poseu-vos en contacte amb nosaltres per a més informació i per concertar una demostració de vol.

Fitxa tècnica del Virus SW 121A Explorer

Virus SW 121A Certificat

CS-LSA (600kg)

MOTOR ROTAX Rotax motor 912S3 100CV, certificat EASA
Potència màxima 100 cv, 73,5 kW a 5800 RPM
HÈLIX Hidràulica 2-pales CS MTV-33-1-A/170-200 certificat EASA
DIMENSIONS
Envergadura 10,70 m
Llarg 6,45 m
Alçada 1.90 m
Superfície alar 9,51 m2
Corda mitjana de l'ala 0,898 m
Àrea de cua vertical 1,24 m2
Àrea de cua horitzontal 1,02 m2
Relació daspecte 12.04
Flaps positius 0 deg, +9.5 deg, +20 deg
Flaps negatius -5 deg
Centre de gravetat 25% - 33% MAC
PES
Pes en buit 371 kg (818 lbs)
Pes màxim a l'enlairament (MTOW) 600 kg (1323 lbs)
Càrrega útil 229 kg (505 lbs)
Pes màxim de l'equipatge 25 kg (55 lbs)
Capacitat dels dipòsits de combustible 2 x 50 l
Combustible útil 2 x 49.5 l
PRESTACIONS DADES per MTOW 600 kg
Vne (Velocitat que no s'ha d'excedir) 302 km/h (163 KTAS)
Vno (velocitat màxima de creuer estructural, aire agitat) 222 km/h (120 KIAS)
Va (Velocitat màxima de maniobra en servei) 185 km/h (100 KIAS)
Vfe (Màxima velocitat de flaps estesos) 150 km/h (81 KIAS)
Vae (Velocitat màxima dels aerofrens en extensió) 185 km/h (100 KIAS)
Velocitat de pèrdua amb flaps
98 km/h (53 KCAS)
Límits de remolc
Planador de fins a 600 kg, per respectar una distància total d'enlairament de 500 m (per sobre d'un obstacle de 15 m)
Millor velocitat d'ascens 148 km/h (78 KIAS)
Velocitat màxima d'ascens 5.3 m/sec (1050 peus/min)
Distància d'enlairament a SL
160 m
Distància d'enlairament superior a 15 m obstacle a SL 320 m
Altitud màxima d'enlairament 3048m (10.000 peus). MSL
Altitud operativa màxima 5486m (18.000 peus). MSL
Combustible autoritzat
AVGAS, MOGAS o combustible per a automòbils (mín. RON 95; EN228 Premium o Premium plus amb màx. 10 % d'etanol)
Consum de combustible a 2000 ft. 75% PWR velocitat de creuer 18.4 l/h
Resistència @4000 peus, 65% de potència) 5h 33 min (+ 30 min reserva)
Distància d'abast (+ 30 min de reserva, @4000 peus, 65% de potència) 1189 km / 642 nm
Nivell de soroll (OACI annex 16, capítol 10) 70 dB(A) (mesurat)
Límits del factor de càrrega de vol +4.0 g, -2.0 g

Nota: Pipistrel es reserva el dret de revisar aquest full de dades sempre que sigui ocasionat per la millora del producte, les regulacions governamentals/autoritats o una altra bona causa.

La base de disseny segueix les més estrictes EASA CS-22, CS-VLA i CS-23 (seccions), així com les regles aplicables a les normes ASTM-LSA i EASA LSA.

Si voleu obtenir més informació, no dubteu a contactar-nos.