Apis/Bee

L’Apis/Bee és un planador ultralleuger monoplaça autopropel·lit d'ala mitjana amb cua en T. Pots confiar en l'actuació de l’Apis/Bee, ja que posseix la mateixa configuració d'ales i cua que el Sinus i el Taurus. A més, ha aconseguit diversos rècords del món!

Apis/Bee

Construcció

Totes les parts de plàstic de l'aeronau estan realitzades amb tecnologia AFK, GFK i CFK mentre que les parts principals tenen la certificació LN. L'avió en si està fet de plàstic armat en una combinació de resina epoxi reforçada amb estructura alveolar i fibres de carboni, vidre i Kevlar. Les ales estan fabricades amb estructura de sandvitx. La superfície superior i la inferior són les primeres a construir-se. Una vegada llestes, s'acoblen tots els elements addicionals a la meitat superior (les costelles bàsiques de l'ala o l'estructura dels frens aeronàutics). Els frens aeronàutics s'estenen només de la meitat superior de l'ala. El timó de direcció està construït de la mateixa manera, a partir de dues meitats amb frontisses i connexions de control integrades.

El fuselatge es construeix combinant els materials AFK i CFK així com les estructures de sandvitx i closca. Es construeix en dues meitats. La majoria dels elements s'uneixen a una de les dues i posteriorment ambdues meitats s'acoblen. S'utilitza la fibra de carboni i Kevlar en la secció des del morro fins a l'ala, mentre que la resta es construeix amb la tècnica de sandvitx. La cabina de comandament està coberta per una cúpula de Plexiglass d'una sola peça que s'obre cap a endavant. El tub de Pitot i els aireadors (per ventilar la cabina) estan localitzats en el morro. La pressió estàtica es mesura en el lateral del fuselatge i l'antena de ràdio se situa a l'estabilitzador vertical posterior. La corretja per remolcar es col·loca en la part inferior frontal del fuselatge. Els pedals de direcció són regulables.

Secció de cua: l'estabilitzador horitzontal i el timó de direcció estan tots dos construïts amb estructura de sandvitx.

Controls

L’Apis/Bee vola amb desimboltura i elegància com tots els avions de Pipistrel! El timó de profunditat, els frens aeronàutics així com els alerons utilitzen connexions rígides (tubs i suports) mentre que el timó de direcció està connectat per cables d'acer. Tots els controls es connecten automàticament, per la qual cosa no tindràs cap problema per muntar i desmuntar l'aeronau per guardar-la en un remolc. 

El tren d'aterratge es compon d'una roda retràctil amb fre de disc situada sota la cabina i una altra roda més petita en la cua. El fre de la roda es pot activar mitjançant la palanca dels frens aerodinàmics.

Rècords mundials

La performance del Apis/Bee és de les millors i sustenta diversos rècords mundials en la seva categoria.

Preu (Setembre 2016)

El preu base d'un Apis/Bee M és de 58 500 € sense IGI (IVA d'Andorra); 61 132,50 € amb 4,5 % d’IGI. Lliurament i matriculació no incloses. (Per saber què inclou aquesta aeronau veieu les dades tècniques més endavant).

El preu base per l’Apis/Bee Pure Glider (sense motor) és de 47 500 € sense IGI; 49 637,50 € amb 4,5 % d’IGI. Lliurament i matriculació no incloses.

Per a més informació, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.

Fitxa tècnica de l’Apis/Bee

L’Apis/Bee està fabricat amb la tècnica GFK (resina epoxi, vidre, carboni i Kevlar). El tipus de plànol aerodinàmic que té és IMD029.

Model APIS/BEE M ENVERGADURA 14,97 (Model amb motor) APIS/BEE M ENVERGADURA 13,47 (Model amb motor) APIS/BEE PG Pure Glider ENVERGADURA 14,97 APIS/BEE PG Pure Glider ENVERGADURA 13,47 (nova classe FAI)
MOTOR HIRTH F33 BS HIRTH F33 BS N/A N/A
Potència màxima (amb 2 carb.) 21 kW (28 CV) 21 kW (28 CV) N/A N/A
HÈLICE DE 2 PALES Pipistrel 1600 mm diam Pipistrel 1600 mm diam N/A N/A
MIDES
Envergadura 14.97 m pròximament 14.97 m pròximament
Llarg 6.26 m 6.26 m 6.26 m 6.26 m
Alçada 1.34 m 1.34 m 1.34 m 1.34 m
Superfície alar 12.24 m2 pròximament 12.24 m2 pròximament
Superfície del pla vertical de cua 0,9 m2 0,9 m2 0,9 m2 0,9 m2
Superfície del pla horitzontal de cua 1,36 m2 1,36 m2 1,36 m2 1,36 m2
Relació d'aspecte 18.35 pròximament 18.35 pròximament
Flaps positius 0º,+5º,+9º,+18º 0º,+5º,+9º,+18º 0º,+5º,+9º,+18º 0º,+5º,+9º,+18º
Flaps negatius - 7º, - 5º (up) - 7º, - 5º (up) - 7º, - 5º (up) - 7º, - 5º (up)
Centre de gravetat 23% - 45% 23% - 45% 23% - 45% 23% - 45%
PES
Pes en buit aproximat 220 kg 210 kg 150 kg 140 kg
Pes màxim d'enlairament (MTOW) 322.5 kg 322.5 kg 300 kg 300 kg
Capacitat dels dipòsits de combustible 18 L (18 utilitzables) 18 L (18 utilitzables) N/A N/A
Consum 9 l /h 9 l /h N/A N/A
Capacitat de bateria LiPo N/A N/A N/A N/A
PRESTACIONS
Pèrdua amb flaps 60 km/h 63 km/h 60 km/h 63 km/h
Pèrdua sense flaps 62 km/h 65 km/h 62 km/h 65 km/h
Velocitat de maniobra 144 km/h 144 km/h 144 km/h 144 km/h
Velocitat màxima amb frens aerodinàmics 220 km/h 220 km/h 220 km/h 220 km/h
VNE 220 km/h 220 km/h 220 km/h 220 km/h
Descens mínim 0,59 m/s 0,67 m/s 0,59 m/s 0,67 m/s
Velocitat de descens mínima 80 km/h 85+-5 km/h 80 km/h 85+-5 km/h
Millor coeficient de planatge 1: 39 1: 36.5 1: 39 1: 36.5
Millor velocitat per planar 98 km/h 103 km/h 98 km/h 103 km/h
Velocitat màxima de remolc aeri 131 km/h 131 km/h 131 km/h 131 km/h
Temps de capcineig 45º - 45º 3,9 s 3,4+-0.2 s 3,9 s 3,4+-0.2 s
Carrera d'enlairament per a MTOW 112 m 126+-5 m N/A N/A
Distància d'enlairament amb obstacle de 15 m per a MTOW 213 m 240+-10 m N/A N/A
Distància d'enlairament amb obstacle de 15 m 237 m 267+-10 m 237 m 267+-10 m
Millor velocitat d'ascensió 82 km/h 85+-5 km/h N/A N/A
Coeficient d'ascensió màxim (MTOW) 2,8 m/s 2,7 m/s N/A N/A
Factor màxim de càrrega permès (x 1,8) 5.33 G, -2.65 G 5.33 G, -2.65 G 5.33 G, -2.65 G 5.33 G, -2.65 G
Coeficient de seguretat Mínim 1,875 Mínim 1,875 Mínim 1,875 Mínim 1,875

Nota: Pipistrel es reserva el dret de modificar les dades exposades en cas de millores del producte, de regulacions del govern o de les autoritats o d’alguna altra causa justificada.

El preu base inclou:

Proves realitzades, aeronau llesta per volar Tots els models
Cúpula unida al fusellatge: concepte de cabina segura Tots els models
Superfícies exteriors blanques, cabina interior grisa Tots els models
Pintura acrílica, acabats i poliment de les juntures de totes les àrees de plàstic Tots els models
Entapissat de la cabina blau amb grans butxaques laterals Tots els models
Respatller i reposacaps regulables Tots els models
Cinturons de 4 punts amb tancament automàtic Tots els models
Finestra corredissa airejadora Tots els models
Sistema de desentelament per als vidres Tots els models
Sistema d'airejadors regulable Tots els models
Mirall al panell d'instruments (per controlar la posició correcta) Només el model M
Sistema reductor de soroll Només el model M
Flaperons extensibles amb 6 posicions positives i negatives Tots els models
Segells de ranures dels flaperons, timó de direcció i timó de profunditat Tots els models
Frens aerodinàmics de tipus Schempp-Hirt de bloqueig automàtic Tots els models
Compensador de timó de profunditat intern de tipus ressort Tots els models
Pedals de timó de direcció regulables en vol Tots els models
Connexió automàtica dels controls mecànics de la cua i les ales Tots els models
Cúpula transparent Tots els models
Tren d'aterratge principal fix amb roda de 10 cm equipada amb fre de tambor i carenat Tots els models
Dues rodes a les ales de 6,35 cm x 2,5 cm amb carenat Tots els models
Roda de cua orientable de 17,80 cm x 4,5 cm Tots els models
Dipòsit de combustible de 18 litres Només el model M
Visor de nivell de combustible Només el model M
Filtre de combustible amb desguàs al càrter Només el model M
Motor Hirth F33BS, transmissió de corretja, purificador d'aire, etc. Només el model M
Cables de control d'acceleració de tefló Només el model M
Control de motor i sistema de posicionament de l'hèlice totalment automàtics Només el model M
Bateria seca de 12 CV/10 Ah d'alta capacitat Tots els models
Modular electric system with fuses on primary and secondary circuit Només el model M
Sistema elèctric modular amb fusibles als circuits principal i secundari Només el model M
Motor d'arrencada elèctric Només el model M
Rectificador regulador Només el model M
Hèlice de dues pales de fusta reforçada amb fibra de vidre Només el model M
Panel instrumental amb interruptor principal, interruptor amb fusibles i llums d'alerta
Instruments: instruments multifunció per controlar el funcionament del motor, sistema automàtic per retreure'l, comptador d'hores de funcionament, comptador de revolucions, CHT, EGT, ASI Només el model M
Instruments: anemòmetre, altímetre, variòmetre (tots de 80 mm de diàmetre), indicador de viratge i coordinació i brúixola magnètica Tots els models
Equip d'eines per a l'aeronau Tots els models
Manuals de vol i manteniment Tots els models