Taurus Electro G2

El Taurus Electro G2 és el primer i únic avió biplaça elèctric de producció en sèrie disponible al mercat. Aquest avió ofereix completa llibertat i independència gràcies al motor retràctil, al doble tren d'aterratge principal retràctil, a les excel·lents característiques de planatge, al baix cost de manteniment i a l'àmplia i ben ventilada cabina de comandament.

Taurus Electro

El Taurus Electro G2 és l'únic avió biplaça elèctric de producció en sèrie disponible al mercat. A més, Pipistrel ho considera l'únic avió elèctric útil que existeix perquè la conducció elèctrica s'aplica a l'estructura del planador, on la capacitat de la bateria no suposa un factor limitador de la performance/autonomia. El Taurus Electro G2 representa un pas endavant en actuació, seguretat, funcionalitat i facilitat d'ús.

Taurus Electro

Per què nova generació?

Basant-nos en les extenses proves realitzades pel prototip del Taurus Electro, hem decidit no solament millorar-lo i donar-li una producció en sèrie, sinó que hem replantejat, redefinit i implementat completament noves solucions al disseny inicial. El resultat és el que el nostre Departament de Recerca i Desenvolupament denomina Taurus Electro Generació 2 o G2, abreviadament. Aquest és el model de producció i representa una gran millora respecte al prototip. L'aeronau ara té una millor precisió, maniobrabilitat i actuació.

Pot una aeronau elèctrica volar millor que una convencional? Sens dubte!

Per primera vegada, una aeronau elèctrica supera el seu homòleg propel·lit per gasolina, el Taurus M. El Taurus Electro G2 pot utilitzar pistes més curtes, ascendir més ràpid i maniobrar millor que la versió de gasolina, quan ens referim a maniobres a molta altitud. Tot això és possible gràcies al sistema de propulsió elèctric de 40 kW de Pipistrel desenvolupat expressament, que, a més, té zero emissions.

Les bateries de liti fetes a mesura vénen en dues configuracions diferents capaces de portar a l'aeronau a 1200 m (4000 ft) o 2000 m (6500 ft), respectivament Aquestes se situen en caixes independents, estan controlades constantment amb el sistema de gestió de bateries (BSM) d'alta precisió de Pipistrel i presenten un registre de dades i una predicció de la vida de les bateries.

El motor de propulsió pesa uns escassos 11 kg, en lloc de 16 kg, i genera 10 kW més de potència, donant com resultat un total de 40 kW de potència. A causa d'aquest increment de potència del 33 % i a la disminució del 40 % del pes, hem desenvolupat una nova hèlice que ha demostrat ser més eficient que la que utilitzava el prototip del Taurus Electro.

Molt més que un simple toc d'innovació!

Amb el Taurus Electro G2 estem presentant la primera xarxa de components d’aviònica a bord que permet el control electrònic del sistema de propulsió mitjançant lògica de protecció multicapa. Permet-nos dir-te que això representa una gran millora en el sistema utilitzat en el prototip del Taurus Electro, en el qual tot estava controlat pel pilot.

Un sistema de bateries d'última generació que utilitza informació del passat per veure el futur

El primer element d'aquest sistema en xarxa és el sistema híbrid de gestió de la bateria, que ha estat desenvolupat íntegrament per Pipistrel perquè pugui funcionar amb nivells de tolerància més estrictes que els sistemes disponibles al mercat, proporcionant un millor rendiment i una millor durada de la bateria. El sistema de gestió de bateries controla les bateries que han estat desenvolupades especialment per ser utilitzades en el Taurus Electro G2. Representen el cim més alt de la tecnologia de bateries d'avui dia en el qual es combina baix pes, alta potència i alta densitat d'energia a nivells que semblaven impossibles fa uns anys. Les bateries es col·loquen en caixes d'alumini amb alimentació específica i connectors de senyal. Es controla la potència i temperatura de cada cel·la de la bateria i, d'aquesta manera, el sistema és capaç de predir quan una cèl·lula de la bateria tindrà un mal rendiment i avisa de la necessitat de reemplaçar-la. Les quatre caixes de les bateries són extraïbles i substituïbles i tots els paràmetres queden gravats en el registre de dades de bord.

Taurus Electro

Control de potència

El segon element és l'inversor de potència/controlador del motor. Ara se situa a l'interior del fuselatge, és més eficient i presenta un lògica d'autoprotecció contra pujades de tensió, altes temperatures o altres situacions anormals possibles. En altres paraules, el controlador no solament condueix el motor sinó que també es protegeix a si mateix i protegeix les bateries i el motor de possibles anomalies.

Us presentem la interfície de cabina ESYS-MAN!

La novetat més important en el sistema de xarxa de l'avió és la seva nova interfície de cabina amb monitor en color. La pantalla és brillant, més que la majoria de les pantalles actuals, i es manté llegible encara que la llum del sol hi toqui directament! Aquest monitor ens indica el mode de conducció així com paràmetres importants per al pilot i conté la interfície necessària per a l'extensió i retracció del motor. Tot s'opera mitjançant dos interruptors de palanca i un selector giratori. La primera palanca és l'interruptor d’encesa i apagat del motor, el qual, lògicament, encén i apaga el controlador del motor. La segona palanca és el selector de posició del motor (estès o retret). Aquest procés està totalment automatitzat, ja que l'hèlice es col·loca en la seva posició mentre el motor s'estén o es retreu. El pilot simplement selecciona el mode desitjat amb el selector giratori, el qual funciona com a selector d'acceleració.

Taurus Electro

ESYS-MAN és molt més que una pantalla; la bellesa està a l'interior

A causa de la naturalesa del sistema de propulsió elèctric, hem decidit emprar el poder computacional d'aquesta interfície de cabina donant-li el paper d'ordinador central de bord. Això significa que la pantalla no solament mostra les dades al pilot sinó que també "es comunica" amb tots els altres components del sistema de propulsió a través del bus CAN i fa que tots estiguin sincronitzats. A més, és capaç de detectar el sobreescalfament individual dels components i redueix la potència gradualment amb la finalitat d'augmentar el potencial d'ascensió amb l'estat del sistema establert. I no només això, sinó que també genera diagnòstics de sistemes i tots els avisos necessaris per al pilot. 

L’ESYS-MAN es va desenvolupar en cooperació amb LXNAV, Pipistrel i LZ design. Combinant tots aquests elements, hem creat una aeronau que ofereix un major rendiment i una tecnologia revolucionària que gairebé no necessita manteniment.

T'agradaria volar totalment gratis? Ara és possible!

Pipistrel presenta una nova estrena mundial: el concepte de volar gratis. Pipistrel ha desenvolupat el Solar Trailer®, el qual pot recarregar el Taurus Electro G2 totalment gratis i amb zero emissions! Carregar l'aeronau amb l'ajuda del Solar Trailer suposa 1 kW d'energia útil, la qual cosa es tradueix en un temps de càrrega de 10 hores per a bateries de 30 Ah i 12 hores per a bateries de 40 Ah. A més, el Taurus Electro G2 encara que porti una setmana de mal temps dins el remolc, seguirà carregat i llest per volar el cap de setmana. El Solar Trailer i el Taurus Electro G2 són els companys perfectes i han demostrat que és possible volar sense costos, silenciosament i amb zero emissions amb la tecnologia d'avui!

Taurus Electro

El remolc ofereix connexions de 12 V (per carregar els teus instruments auxiliars, etc.) i de 110/220 V en la part davantera i posterior del remolc, on connectaràs el carregador del Taurus Electro G2. També està present l'endoll d'energia solar, perquè puguis recarregar l'aeronau dins del remolc quan estigui aparcat a l'hangar, per exemple. La bateria de suport del remolc té una capacitat de 3 kWh i la seva energia pot transmetre's directament al Taurus Electro G2. El Solar Trailer també genera energia mentre vola, per la qual cosa també pots carregar el Taurus Electro G2 a la nit després d'haver estat volant tot el dia!

Una vegada més, això ho canvia tot.

Preu (Setembre 2016)

El preu base per al model 30 Ah és de 109 300 € sense IGI (IVA d'Andorra); 114 218 € amb 4,5 % d’IGI. Lliurament i matriculació no incloses.

El preu per al remolc personalitzat és de 16 300 € sense IGI i per al Solar Trailer és de 28 500 € sense IGI.

Per a més informació, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.

Fitxa tècnica del Taurus Electro G2

Model TAURUS ELECTRO G2
Motor
Motor sincrònic de rotor extern de 3 fases d'alt rendiment amb imants permanents
Potència
40 kW per al enlairament, 30 kW continus
HÈLICE Hèlice de 2 pales Pipistrel de 1650 mm de diàmetre especial per al Taurus Electro G2
DIMENSIONS
Envergadura 14.97 m
Llarg 7.27 m
Alçada 1.41 m
Superfície alar 12.33 m2
Superfície del timó de direcció 0.9 m2
Superfície del pla horitzontal de cua 1.36 m2
Relació d'aspecte 18.6
Flaps positius 5º, 9º, 18º
Flaps negatius -5º
Centre de gravetat 23% - 41%
PES
Pes en buit (bateria estàndard inclosa)
306 kg
Pes mínim del pilot 60 kg
Pes màxim total dels pilots 220 kg
Pes màxim d'enlairament (MTOW) 450 kg / 472.5 kg / 550 kg
Pes del sistema de bateries estàndard
42 kg
Pes del sistema de bateries opcional
59 kg
PRESTACIONS
Pèrdua amb flaps 63 km/h
Pèrdua sense flaps 71 km/h
Velocitat de maniobra 163 km/h
Velocitat màxima amb flaps 130 km/h
Velocitat màxima amb frens aeronàutics 225 km/h (estesos a 160 km/h o velocitat inferior)
Velocitat màxima amb motor estès
160 km/h
VNE 225 km/h
Descens mínim 0.70 m/s
Velocitat de descens mínima 94 km/h
Descens màxim amb frens aerodinàmics 6.0 m/s a 100 km/h
Millor coeficient de planatge 1: 41
Millor velocitat per planar 107 km/h
Millor coeficient d'ascensió a 150 km/h 1: 33
Millor coeficient d'ascensió a 180 km/h 1: 23
Velocitat màxima de remolc 150 km/h
Temps de capcineig 45º - 45º 3.9 s
Carrera d'enlairament per a MTOW 160 m
Distància d'enlairament amb obstacle de 15 m per a MTOW 245 m
Millor velocitat d'ascensió 100 km/h
Coeficient d'ascensió màxim (MTOW) 3.1 m/s
Ascensió relativa (elevació independent)
1100 m (4000 ft) / 2000 m (6000 ft)
Factor màxim de càrrega permès (x 1,8) +5.3g -2.65g
Factor màxim de càrrega provat + 7.2g - 7.2g

El Taurus Electro està fabricat amb materials compostos de la més alta tecnologia (resina epoxi, fibra de vidre, carboni i Kevlar i estructures alveolar). El tipus de plans que presenta aquesta aeronau és ORL 170 (F. Orlando).

Pipistrel es reserva el dret de modificar les dades exposades en cas de millores del producte, de regulacions del govern o de les autoritats o d’alguna altra causa justificada.
El disseny segueix estrictament les seccions EASA CS-22, CS-VLA i CS-23, així com les regles aplicades a aeronaus ultralleugeres i microlleugeres (LTF-UL 2003, etc.) i els estàndards ASTM-LSA.
Les certificacions d’ultralleugers/microlleugers varien segons el país, per tant les dades certificades actuals poden diferir de les especificades en aquesta pàgina. Fes clic a l’enllaç de les certificacions per comprovar-ho.