Taurus M

El Taurus M és el primer planador ultralleuger autopropel•lit amb cabina biplaça costat a costat! Aquest avió ofereix completa llibertat i independència gràcies al motor retràctil, al doble tren d'aterratge principal retràctil, a les excel•lents característiques de planatge, al baix cost de manteniment i a l'àmplia i ben ventilada cabina de comandament.

Taurus M

El Taurus M és l'únic planador biplaça amb una envergadura de 15 metres i és el més independent a nivell d'operació. Equipat amb un potent motor de combustible de 50 CV d'alt rendiment totalment retràctil i amb un tren d'aterratge doble, també retràctil, el Taurus pot planar on vulgui i quan vulgui. Mentre que altres planadors esperen que un altre vehicle els remolqui per enlairar-se, el teu Taurus i tu ja portareu hores volant lluny del punt de sortida.
Cal destacar també la seva facilitat de muntatge. El Taurus és el planador biplaça més fàcil de muntar gràcies a les seves connexions automàtiques i al fet que l’ala pesa tan sols 40 kg (90 lbs).

Enlairament i ascensions potents

Només necessita 3 minuts per aconseguir els 500 m (1650 ft) des de l'enlairament, 6 minuts pels 1000 m (3300 ft) i 10 minuts pels 1500 m (5000 ft). Després, per arribar a l'altitud desitjada només cal apagar i retreure el motor. Pots fer-ho realitat tan sols prement un interruptor. Pot no semblar gaire espectacular però el Taurus supera en enlairaments i ascensions fins i tot als planadors autopropel·lits monoplaça!

Taurus M

Planatge

El terme planar adquireix un nou sentit quan comences a beneficiar-te del gran coeficient de planatge 1:41 que posseeix i de les 5 configuracions dels flaperons. Volar és molt més divertit en una configuració de cabina costat a costat on pots compartir tasques amb el copilot, donar-li classes o simplement xerrar amb ell.

Klaus Ohlmann, sustentador de diversos rècords mundials de planatge, parla sobre el Taurus:

"El Taurus posseeix grans avantatges que procedeixen del món dels ultralleugers:

  • Aquest planador té espai suficient en cabina per a dos pilots de grans dimensions.
  • La configuració dels seients costat a costat és un gran regal en comparació amb la distribució en tàndem. Per això, pilotar el Taurus és molt més divertit.
  • El sistema de rescat balístic és un gran avantatge en comparació amb els motovelers convencionals.
  • Rodar amb un tren d'aterratge doble és un luxe, sobretot per a vols d'entrenament.
  • La qualitat global i els acabats són increïblement bons.
  • Té connexions automàtiques per a tots els controls de vol. Gran punt positiu!
  • Tot i ser un ultralleuger, sembla un autèntic planador.
  • El Taurus convencerà definitivament a molts pilots d'ultralleugers a començar a planar.
  • El seu preu és al voltant d'un 50 % del que pagaries per un altre planador biplaça autopropel·lit.

Estic segur que el Taurus serà tot un èxit al món del planatge!"

Taurus M

Seguretat

La seguretat és la nostra principal preocupació. Per això, el Sinus es caracteritza pel Concepte de Cabina Segura. La cabina sencera està revestida d'una estructura feta de fibra de Kevlar que absorbeix l'energia. Aquest increïble material manté la integritat de la cabina i garanteix la seguretat d’aquesta també en cas de forts impactes. Juntament amb el nostre especial Concepte de Cabina Segura, el Taurus M també pot equipar-se del sistema de rescat de paracaigudes balístic, el qual podria salvar l'aeronau sencera i la seva tripulació en cas d'emergències greus.

Sistema de control del motor intel·ligent

El sistema de control del motor intel·ligent ho farà tot: s'assegurarà que l'hèlice s'hagi col·locat en la posició correcta i retraurà el motor per tu perquè puguis concentrar-te a realitzar l'ascens perfecte. Els sistemes de seguretat que porta integrats evitaran fins i tot que el motor s'engegui o es retregui involuntàriament.

Una joguina amb ales

La cabina de comandament del Taurus és molt llarga i còmoda. Fins i tot els pilots realment alts no tindran problemes d'espai. La configuració dels seients costat a costat fa que la comunicació entre els pilots sigui perfecta, a diferència de la configuració convencional en tàndem. Els controls completament duals estan a l'abast de tots dos pilots i els pedals, seients, reposacaps així com la ventilació, són regulables perquè compleixin amb les necessitats del teu cos en solament uns segons, fins i tot durant el vol. Un especial panell instrumental ergonòmic incorpora tots els instruments que mai puguis necessitar sense obstaculitzar en cap moment les meravelloses vistes en totes direccions. La cabina disposa també de butxaques en els laterals per a cada pilot així com un espaiós compartiment d'equipatge darrere dels seients amb espai suficient per a un sistema d'oxigen.

Taurus M

Propel·lit amb electricitat

Alguna vegada t'has preguntat com és pilotar un avió totalment elèctric, pràcticament en silenci, sense vibracions, sense emissions de cap tipus i per una fracció del seu cost habitual? Ara pots saber-ho! El Taurus Electro G2 és la resposta exacta al què estàs buscant!

Preu (Setembre 2016)

El preu base pel Taurus M és de 89 500 € sense IGI; 93 527 € amb 4,5 % d’IGI. Lliurament i matriculació no incloses.

Existeix un model de Taurus sense motor, el preu base del qual és de 69 000 €. Lliurament i matriculació no incloses.

Per a més informació, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.

Fitxa tècnica del Taurus M

Model TAURUS
MOTOR
Motor de 2 temps 50 CV d'alt rendiment
Potència màxima (amb 2 carb.) 53 CV a 6600 r/min
HÈLICE Hèlice de 2 pales Pipistrel 1600 mm diam.
MIDES
Envergadura 14.97 m
Llarg 7.27 m
Alçada 1.41 m
Superfície alar 12.33 m2
Superfície del timó de direcció 0.9 m2
Superfície del pla horitzontal de cua 1.36 m2
Relació d'aspecte 18.6
Flaps positius 5º, 9º, 18º
Flaps negatius -5 deg
Centre de gravetat 23% - 41%
PES
Pes en buit 285 kg
Pes mínim del pilot 60 kg
Pes màxim total dels pilots 220 kg
Pes màxim d'enlairament (MTOW) 450 kg / 472.5 kg
Capacitat dels dipòsits de combustible de l'ala 30 l
Combustible útil 27 l
PRESTACIONS
Pèrdua amb flaps 63 km/h
Pèrdua sense flaps 71 km/h
Velocitat de maniobra 163 km/h
Velocitat màxima amb flaps 130 km/h
Velocitat màxima amb frens aeronàutics 225 km/h (estesos a 160 km/h o velocitat inferior)
Velocitat màxima amb motor estès
160 km/h
VNE 225 km/h
Descens mínim 0.70 m/s
Velocitat de descens mínima 94 km/h
Descens màxim amb frens aerodinàmics 6.0 m/s a 100 km/h
Millor coeficient de planatge 1: 41
Millor velocitat per planar 107 km/h
Millor coeficient d'ascensió a 150 km/h 1: 33
Millor coeficient d'ascensió a 180 km/h 1: 23
Velocitat màxima de remolc 150 km/h
Temps de capcineig 45º - 45º 3.9 s
Carrera d'enlairament per a MTOW 180 m
Distància d'enlairament amb obstacle de 15 m per a MTOW 265 m
Velocitat de creuer (75 % potència) 120 km/h
Millor velocitat d'ascensió 100 km/h
Coeficient d'ascensió màxim (MTOW) 2.9 m/s
Sostre de servei (MTOW) 3,900 m
Factor màxim de càrrega permès (x 1,8) +5.3g -2.65g
Factor màxim de càrrega provat + 7.2g - 7.2g
Consum de combustible a màxima potència 18 l/h

El Taurus està fabricat amb materials compostos de la més alta tecnologia (resina epoxi, fibra de vidre, carboni i Kevlar i estructures alveolar). El tipus de plans que presenta aquesta aeronau és ORL 170 (F. Orlando).

Pipistrel es reserva el dret de modificar les dades exposades en cas de millores del producte, de regulacions del govern o de les autoritats o d’alguna altra causa justificada.
El disseny segueix estrictament les seccions EASA CS-22, CS-VLA i CS-23, així com les regles aplicades a aeronaus ultralleugeres i microlleugeres (LTF-UL 2003, etc.) i els estàndards ASTM-LSA.
Les certificacions d’ultralleugers/microlleugers varien segons el país, per tant les dades certificades actuals poden diferir de les especificades en aquesta pàgina. Fes clic a l’enllaç de les certificacions per comprovar-ho.