El Sinus 912 de Pipistrel: tres avions en un sol

El motoveler ultralleuger Sinus combina l'experiència d'un autèntic motoveler amb una eficiència insòlita en vols de creuer de llarga distància. Amb el Sinus pots enlairar-te i aterrar en pistes molt curtes, fer llargues travessies i divertir-te planant amb un coeficient de planatge de 27:1... Tot en el mateix avió!

Banner Sinus

Si adquireixes el Sinus, tindràs literalment tres avions en un! Un planador, un creuer de llarga distància supereconòmic i l'aeronau d'entrenament més versàtil del mercat. Gràcies als comandaments de vol dobles i a l'opció de tren d'aterratge de cua o de morro, pots fer del Sinus el teu avió principal d'entrenament de vol motoritzat o a vela. Prova de la seva excel·lent performance és el seu triomf en el campionat del món el 2001 i el seu rècord de volta al món en solitari de 2004.

Alta tecnologia i baix manteniment

Els nostres productes són coneguts per no necessitar pràcticament manteniment. Les més altes tecnologies, com la tècnica d'estructura alveolar, que s'utilitzen per crear materials compostos i aliatges de metall de millor qualitat, com l'aliatge de titani i magnesi utilitzat en diverses parts de l'aeronau, garanteixen que aquesta romangui com a nova durant molt de temps. I si tens previst no volar durant un llarg període, pots desmuntar el Sinus en tan sols 15 minuts. Ho podràs fer de forma senzilla, ja que tots els comandaments són autoajustables.

Millor rendiment de combustible i millor abast

El Sinus és senzillament l'avió lleuger més econòmic i més eficient del mercat! Gràcies al seu realment baix consum de menys de 10 litres per hora (2,6 gph) a una velocitat de creuer de 200 km/h (100 kts), pots volar fàcilment més de 1000 km (540 NM) amb dipòsits de combustible estàndards de 60 litres (16 galons). Amb els dipòsits de combustible de llarg abast opcionals (100 litres, 26 galons), l'abast amb el combustible de reserva és superior a 1650 km (890 NM)!

El millor del món!

El Sinus ha demostrat la seva vàlua en el terreny del planatge amb proeses sorprenents, com un triangle FAI de 500 km, i posseeix multitud de rècords mundials i triomfs de l'aviació. Va ser el guanyador absolut del Campionat del món WAG 2001 a Espanya i va quedar en segona posició en l'edició de 2005. L’any 2004, va aconseguir ser el primer avió lleuger a donar la volta al món. Des de llavors, els propietaris de Sinus han realitzat vols extraordinaris de llarga distància, com un vol directe entre Pisa i Lisboa, un vol entre Atenes i Nordkapp, poble del nord de Noruega, i el primer vol d'un avió lleuger entre Austràlia i Nova Zelanda! El Sinus, a més, va guanyar la llegendària carrera París-Madrid Green Air Challenge de 2011.

Performance en aeròdroms petits

El Sinus ha estat dissenyat per volar en qualsevol part! La seva hèlice de pas ajustable i el seu potent motor li permeten realitzar enlairaments en menys de 100 metres (330 ft). L'aterratge també pot realitzar-se pràcticament en qualsevol lloc gràcies als seus eficients frens aerodinàmics i a les seves característiques excel·lents de vol lent. Estem parlant d'enlairaments i aterratges curts de debò! Amb el Sinus mai et sentiràs limitat a l'hora d'escollir destinació.

Planatge extraordinari

El Sinus té esperit planador. Gràcies a les seves ales de 15 metres i a un coeficient de planatge d'1:28 quan l'hèlice està en bandera, pots gaudir d'infinites hores en corrents tèrmics sense consumir ni una sola gota de combustible. A més, les seves línies aerodinàmiques i els seus acabats perfectes fan que la seva performance sigui fins i tot millor que la de diversos planadors sense motor. I recorda que sempre pots encendre el motor quan el temps no sigui favorable.

Seguretat

La seguretat és la nostra principal preocupació. Per això, el Sinus es caracteritza pel Concepte de Cabina Segura. La cabina sencera està revestida d'una estructura feta de fibra de Kevlar que absorbeix l'energia. Aquest material increïble manté la integritat de la cabina i garanteix la seguretat d’aquesta també en cas de forts impactes. Juntament amb el nostre especial Concepte de Cabina Segura, el Sinus també pot equipar-se del sistema de rescat de paracaigudes balístic, el qual podria salvar l'aeronau sencera i la seva tripulació en cas d'emergències greus.

Robust i fiable

Més de mil de les nostres aeronaus volen pels sis continents en condicions a vegades difícils d'imaginar. Tots els sistemes de bord han superat proves rigoroses per assegurar que l'aeronau realitza vols òptims a diferents temperatures, nivells d'humitat o altituds. A les escoles d'aviació els encanta el Sinus per la seva fiabilitat, el seu baix cost d'operació i la seva infinitat de possibilitats de vol.

Cabina de comandament còmoda i luxosa

Sinus Cockpit400x300

Una cabina de comandament biplaça costat a costat àmplia i ben airejada amb tapisseria de pell opcional t'assegura un vol còmode i segur fins i tot en les aventures més llargues. No importa si ets alt o baix, en el Sinus et sentiràs com a casa gràcies als seus pedals de direcció regulables. Triar entre un panell d'instruments petit o gran pot fer que la cabina sembli la d'un planador o la d'un avió de creuer de llarga distància equipat amb el més exclusiu. Tots envejaran les fotografies que prendràs des de l'avió gràcies a les àmplies vistes de les quals podràs gaudir a través de les seves grans finestres.

Ales flexibles

Amb la nova opció de punta alar extraïble, pots reduir l'envergadura del teu Sinus dels 15 metres als 12 metres en tan sols deu minuts. Això es tradueix en un millor maneig i millor cabuda a l'hangar.

Soroll? Quin soroll?

El Sinus compleix fins i tot amb la més estricta de les normatives sobre soroll. Això significa que els veïns ni tan sols s'adonaran quan t’enlairis i per tant ningú es queixarà pel soroll. A la cabina, el soroll és tan baix que pots volar tranquil·lament sense els cascos. Confirmat per la NASA! I quan apagues el motor i comences a planar, el Sinus emmudeix...

Ecològic

Les nostres aeronaus són una mostra de la nostra filosofia. Creiem que qualsevol pot aconseguir grans proeses sense necessitat de malgastar energia ni contaminar el medi ambient. Cada avió està dissenyat, fabricat i perfeccionat en les nostres energèticament autosuficients instal·lacions d'última generació d’Ajdovščina, Eslovènia. Mitjançant l'ús d'energia solar i geotèrmica per donar vida a tot el procés de fabricació, estalviem a l'entorn 180 000 kg de CO2 a l'any. Amb un avió Pipistrel contribuiràs a un món millor i més net! La nostra campanya Ecolution representa la missió de Pipistrel de mostrar al món que avui dia els productes d'alta tecnologia ecològics són possibles i estan al nostre abast.

Preu (Decembre 2017)

El preu base és de 89 300 € sense IGI (IVA d'Andorra); 93 318 € amb 4,5 % d’IGI. Lliurament i matriculació no incloses. El preu amb una configuració bàsica amb paracaigudes de rescat i cabina de cristall Dynon seria d'aproximadament 118 000 €, 4,5 % d’IGI inclòs.

També existeix la Sinus KIT (400 horas) el preu base és de 72 011 €, sense IGI, lliurament i matriculació no inclosos.

Posa't en contacte amb nosaltres per demanar-nos pressupost, ja que hi ha moltes opcions i configuracions diferents per al teu futur nou avió.

Fitxa tècnica del motoveler ultralleuger Sinus

MODEL SINUS 912
MOTOR ROTAX ROTAX 912 UL2
Potència màxima (amb 2 carb.) 80 CV a 5800 r/min
HÈLICE Pipistrel VARIO
MIDES
Envergadura 14,97 m
Llarg 6,6 m
Alçada 1,70 m
Superfície alar 12,26 m2
Superfície del timó de direcció 1,1 m2
Superfície de cua 1,63 m2
Relació d'aspecte 18,3
Flaps positius 9 deg, 18 deg
Flaps negatius 5 deg
Centre de gravetat 20 % - 39 %
PES
Pes en buit 285 kg
Pes en buit (model lleuger) 275 kg
Pes màxim d'enlairament (MTOW) 450 kg / 472.5 kg / 544kg
Capacitat dels dipòsits de combustible 2 x 30 l / 2 x 50 l
Combustible útil 2 x 27 l / 2 x 45 l
PRESTACIONS Dades per a MTOW 472,5 kg
Pèrdua amb flaps 63 km/h
Pèrdua sense flaps 66 km/h
Velocitat de creuer (75 % potència) 200 km/h
Velocitat horitzontal màxima 220 km/h
VNE 225 km/h
Velocitat màxima amb frens aerodinàmics 160 km/h
Velocitat màxima amb flaps 130 km/h
Velocitat de maniobra 141 km/h
Millor velocitat d'ascensió 120 km/h
Coeficient d'ascensió màxim (450 kg) 6,5 m/s
Coeficient d'ascensió a 140 km/h 6,3 m/s
Velocitat de descens mínima 90 km/h
Descens mínim (hèlice 90 graus) 1,03 m/s
Descens màxim amb frens aerodinàmics 5,5 m/s
Millor velocitat per planar 95 km/h
Millor coeficient de planatge (hèlice 90 graus) 1:27
Coeficient de planatge a 150 km/h (hèlice 90 graus) 1:18
Carrera d'enlairament (450 kg) 88 m
Distància d'enlairament amb obstacle de 15 m (450 kg) 148 m
Sostre de servei (450 kg) 8800 m
Temps de capcineig 45º - 45º 4,2 s
Consum de combustible a velocitat de creuer 9,2 l/h
Autonomia (dipòsits estàndards)
5,8 h
Abast 1200 km
Factor màxim de càrrega permès (x 1,8) +4 g - 2 g
Factor màxim de càrrega provat + 7,2 g - 7,2 g

Pipistrel es reserva el dret de modificar les dades exposades en cas de millores del producte, de regulacions del govern o de les autoritats o d’alguna altra causa justificada. 

El disseny segueix estrictament les seccions EASA CS-22, CS-VLA i CS-23, així com les regles aplicades a aeronaus ultralleugeres i microlleugeres (LTF-UL 2003, etc.) i els estàndards ASTM-LSA. 

Les certificacions d’ultralleugers/microlleugers varien segons el país, per tant les dades certificades actuals poden diferir de les especificades en aquesta pàgina. Fes clic a l’enllaç de les certificacions per comprovar-ho.