Virus SW 121 AESA Certificat Tipus CS-LSA

El Virus SW 121 és el més avançat de classe CS-LSA avió amb certificat de tipus complet de l'AESA!
Característiques cabina de vidre doble, pilot automàtic digital de 2 eixos amb totes les funcions, frens d'aire per al descens millorat i està certificat per remolcar amb l'equip de planadors de remolc opcional.
El motor i l'hèlix certificats ofereixen una excel·lent rendiment, talla l'enlairament i l'aterratge i alta de velocitat de creuer. Baix consum i l'ús de Mogas baixen els costos d'operació i ofereixen distància llarga a l'petit cost!
El Virus SW 121 ofereix un paquet complet d'excel·lent rendiment i NAV / COM / GPS aviònica de cabina de vidre.

El Virus SW 121 està basat en el premiado i model popular el Virus SW 100 amb una configuració pes màxim d'enlairament de 600 kg, amb un 100 CV Rotax motor certificat, el pilot automàtic i amb doble cabina de vidre Garmin G3X i un gran nombre de petites millores que fa d'aquest avió es el millor en la seva categoria.

Ideal per a escoles de vol

El Virus SW 121 és Tipus EASA Certificat sense limitacions. De fet, és fins i tot aprovat per tirades intencionals!
Està equipat per VFR nocturn i per a la formació i l'IMC amb dual control complet. Això permet que una escola de vol per fer tot l'entrenament en el mateix avió per a la formació AB Inito per a amb dues llicències PPL i CPL.

A més, aquest avió és ideal per a una escola de vol, perquè

  • és molt baixa en el manteniment amb el seu motor ROTAX 912 (amb TBO de 2000 hores) i el seu fuselatge compost tot-carboni (sense corrosió) i
  • té un baix consum de combustible de 18 litres / hora (MOGAS RON 95)

Amb el Virus SW 121 pots evitar tenir un avió (més barat) per a la formació inicial i una altra aeronau per les coses més complexes, com IMC i fer tirades.

Viatjar amb 135 nusos (250 km / h) i un baix consum de combustible de només 18 litres / hora (MOGAS)

El que és bé per a una escola de vol també és bé per al seu ús privat. A més, el Virus SW 121 és ideal per viatjar, perquè al SW Virus 121 creu amb 135 nusos (250 km / h) i usa només 18 litres de 95 RON MOGAS (normal gas cotxe sense plom 95 octan)Això correspon a 7,2 litres cada 100 km, el que és tan bé com molts cotxes moderns. La diferència és que es viatja amb 250 km / h, es viatja directament i evitar congestions de trànsit (i és molt més divertit!).

La distància de 1189 km (642 nm i amb 30 minuts de reserva) li permet cobrir una bona part d'Europa sense parades.

Performance atorgat per NASA

Amb un rotllo de sòl de només 160 metres i una distància d'enlairament més de 15m i obstacle de 320 metres al SW Virus 121 pot operar des de gairebé qualsevol aeròdrom. Els flaps i frens aerodinàmics asseguren que es pot aterrar en pistes curtes amb seguretat.

El Virus SW 121 pot operar des aeròdroms de fins a 10.000 peus MSL i té un altitud de vol de 16.000 peus MSL que li permet sobrevolar el terreny superior a 4.500 metres (15.000 peus).

El Virus SW 80/100 va guanyar el desafiament PAV NASA el 2007 i el desafiament centenària NASA GAT el 2008 a causa de les xifres de resultats abans esmentats.

El SW Virus 80/100 i d'aquesta manera el SW Virus 121 han estat perfeccionat i optimitzat per a un rendiment encara millor des de llavors.

Remolcar planadors i pancartes

El SW Virus 121 pot ser equipat amb un ganxo de remolc per remolcar de planadors i pancartes. Està aprovat per remolcar planadors de fins a 600 kg. Amb els planadors de fins a 600 kg només necessita 500 metres de distància d'enlairament (més de 15 m d'obstacles).

els comentaris de la utilització del Virus SW 121 per al remolc de planadors és que fins i tot amb el seu motor relativament petit, que supera la majoria d'altres avions de remolc. La taxa d'ascens, quan està en l'aire és més alta. Això és a causa de les millors aerodinàmica del SW Virus 121 (que té un coeficient de planatge de 17:1).

Una millor taxa d'ascens vol dir remolcs aerodinàmics més ràpid i els costos d'operació de remolc aerodinàmic és considerablement menor que amb altres aeronaus a causa de la baix consum de combustible i l'ús de MOGAS normal en lloc de AVGAS.

Seguretat

El Virus SW 121 pot ser anomenat els 300 km / h (160 nusos) LSA, però és molt més que això. Amb una velocitat de penetració de turbulència (arc verd) a 220 km / h (120 nusos) i la VNE de 302 km / h (163 nusos), es pot prendre avantatge d'alta velocitat de creuer, fins i tot en una forta turbulència. La cabina es manté tranquil i còmode durant tot el vol! El Virus SW 121 té les majors marges de seguretat de vol en la seva categoria.

El Virus SW 121 ve equipat de sèrie amb un sistema complet de rescat, desplegable, fins i tot a velocitats màximes i prop del terreny. Que ja ha salvat moltes vides!

Cabina confortable i luxós

L'exclusiva cabina de seguretat kevlar reforçat amb interior de cuir de luxe el mantindrà còmode i segur. Es pot ajustar la posició del seient durant el vol usant una bossa d'aire inflable al seient i també es pot ajustar la posició dels pedals durant el vol. Aquesta és una gran característica que pot romandre còmode durant els vols llargs.

El panell d'instruments està fet de fibra de carboni amb visible-estructura i està equipat amb un doble vidre-cockpit Garmin G3X amb doble eix pilot automàtic GPS-conduït. Això deixa molt poc a desitjar!

'Ecolution'

La filosofia 'Ecolution' i per tant volar el Virus SW 121 és una declaració de la nostra filosofia que es pot aconseguir notables peus sense perdre energia i contaminar el medi ambient. Cada avió està dissenyat, fabricat i perfeccionat en la nostra, instal·lació autosuficient energèticament l'estat de la tècnica en Ajdovscina, Eslovènia. L'ús de l'energia geotèrmica i solar per alimentar tot el procés de producció, som capaços d'estalviar 180.000 quilograms d'emissions de CO2 cada any. En ser propietari de la nova Virus SW 121 contribuirà a un món millor i més net! La nostra campanya Ecolution representa la missió de Pipistrel per mostrar al món que, productes ecològics d'alta tecnologia són de fet possibles i disponibles en l'actualitat!

El preu de l'EASA CS-LSA tipus certificat (vàlid a partir de decembre de 2018)

Preu Euro 169.500, - excl. IVA (Euro 177.127, - .. Incl 4,5% IGI, ex lliurament i registre)

Pipistrel Andorra és distribuïdor exclusiu del Virus SW 121 a Andorra i Espanya. Si us plau, poseu-vos en contacte amb nosaltres per a més informació i per concertar una demostració de vol.

Fitxa tècnica del Virus SW 121

Virus SW121 Type Certified

CS-LSA (600kg)

ENGINE ROTAX Rotax EASA certified engine 912S3 100hp
max power 100 hp, 73,5 kW at 5800 RPM
PROPELLER 2 blade Hydraulic CS MTV-33-1-A/170-200 EASA certified
SIZES
wing span 10,70 m
length 6,45 m
height 2,06 m
wing area 9,51 m2
mean wing cord 0,898 m
vertical tail area 1,24 m2
horizontal tail area 1,02 m2
aspect ratio 11,3
positive flaps 0 deg, +9 deg, +20 deg
negative flaps -5 deg
center of gravity 25% - 33% MAC
WEIGHTS
Design empty weigh 349 kg (768 lbs)
max take off weight (MTOW) 600 kg (1323 lbs)
Design useful load 251 kg (522 lbs)
max baggage weight 25 kg (55 lbs)
fuel tanks capacity 2 x 50 l
useful fuel 2 x 49 l
PERFORMANCES DATA for MTOW 600 kg
Vne (Never Exceed Speed) 302 km/h (163 KTAS)
Vno (max structural cruising speed, rough air) 222 km/h (120 KIAS)
Va (max maneuvering speed) 185 km/h (100 KIAS)
Vfe (max flaps extended speed) 150 km/h (81 KIAS)
Vae (max airbrakes extended speed) 185 km/h (100 KIAS)
stall without flaps
92 km/h (50 KCAS)
Towing limitations
glider up to 600 kg (to meet 500 m total take off distance (over 15 m obstacle)
best climb speed 148 km/h (78 KIAS)
max climb rate 5.3 m/sec (1050 ft/min)
take off run at SL
160 m
take off distance over 15 m obstacle at SL 320 m
Maximum take-off altitude 10.000 ft. MSL
Maximum operating altitude 16.000 ft. MSL (5800 m)
Permittet fuel
AVGAS, MOGAS or car fuel (min RON 95; EN228 Premium or Premium plus with max. 10% Ethanol)
fuel consum. at 2000 ft 75% power, cruise speed 18.4 l/hour
endurance at 4000 ft, 65% power 5h 33 min (+ 30 min reserver)
range distance (+30 min reserve, at 4000 ft, 65% power) 1189 km / 642 nm
Noise level (ICAO Annex 16, Chapter 10) 70 dB(A) (measured)
Flight Load Factor LimitsPipistrel es reserva el dret de revisar les dades anteriors sempre que sigui ocasionat per la millora del producte, govern / regulacions de les autoritats o una altra bona causa.
La base de disseny segueix la més estricta EASA CS-22, CS-VLA i CS-23 (seccions), així com les normes aplicables a la norma ASTM-LSA LSA i les normes de l'AESA.
4.0 g+, 2.0 g-

Pipistrel es reserva el dret de revisar les dades anteriors sempre que sigui ocasionat per la millora del producte, govern / regulacions de les autoritats o una altra bona causa.
La base de disseny segueix la més estricta EASA CS-22, CS-VLA i CS-23 (seccions), així com les normes aplicables a la norma ASTM-LSA LSA i les normes de l'AESA.