Tinc un somni...

Tinc un somni. Vull volar com un ocell en el cel, planar silenciosament pel món, sense fer soroll, sense contaminar. Vull volar com un ocell...

Tinc un somni


Tinc un somni. Vull volar com un ocell en el cel, planar silenciosament pel món, sense fer soroll, sense contaminar. Vull volar com un ocell...

Això ho pots fer en un planador i jo sóc pilot de planadors des de fa molts anys. En aquest tipus de vol, un depèn molt dels altres, ja que es necessita un torn o una altra avioneta per alçar el vol i a més no pots allunyar-te gaire de l'aeròdrom quan la meteorologia no acompanya. Per això es necessita un motor, per ser independent, per poder enlairar-se quan vulguis i anar allà on vulguis!

Vols gaudir de la llibertat de volar.

Però ho vols fer en silenci, sense contaminar el medi ambient. Com podem fer això?

Encara no ho hem aconseguit, però hem fet grans passos en la bona direcció. Durant aproximadament dues dècades, diverses persones han experimentat amb la propulsió elèctrica per a aeronaus i s'han desenvolupat nous motors i nous sistemes de bateries, principalment gràcies als avanços de la indústria dels cotxes elèctrics. I ara podem dir que tenim el primer avió de producció en sèrie amb motors elèctrics!

Aquest avió és de Pipistrel. Pipistrel és un fabricant d'aeronaus d'Eslovènia que, al costat de diverses universitats, altres companyies eslovenes i Siemens Alemanya, ha dedicat molts anys i moltes hores en els seus projectes per crear aquestes aeronaus. Aquesta firma eslovena ha guanyat, a més, diversos reptes de la NASA amb els seus prototips i aeronaus experimentals i avui ja compta amb la seva primera aeronau elèctrica de producció en sèrie. Gràcies a la seva fàbrica d'energia zero, on genera més energia del que requereix la producció, Pipistrel també contribueix a un medi ambient més net.

Aleshores, com podem ajudar i donar suport a aquesta transició a l'avió elèctric?

Jo tinc una possible resposta: donar suport a Pipistrel i comprar i promocionar les seves aeronaus. Si compres un Alpha Trainer elèctric o un planador Taurus G2, estaràs ajudant directament al seu desenvolupament, però fins i tot si adquireixes una altra de les increïbles aeronaus de Pipistrel, que per cert, totes han batut rècords de baix consum, estaràs posant el teu gra de sorra a un món més net i menys sorollós.

I per això vam decidir comprometre'ns i distribuir avions de Pipistrel a Andorra. Resulta que a més els seus avions són de molta alta qualitat, el seu manteniment és mínim i pilotar-los és increïble!

Una mica més sobre nosaltres

Ara ja coneixes els nostres somnis, és el moment d'explicar-te una miqueta més sobre nosaltres.

Beate i jo vivim junts des de fa 10 anys i també treballem junts. Tenim una empresa d'informàtica que proporciona serveis d'emmagatzematge de dades en núvols per a petites i mitjanes empreses de tot el món. Aquest servei es diu RapidiOnline. Si vols saber més pots fer clic aquí.

Som membres de Rotary International i tots dos gaudim ajudant als altres a través d'aquesta organització. Som membres actius del club Rotary francès Rotary Club Haute Vallée de L'Aude i jo, a més, també sóc membre de Flying Rotarians. (IFFR).

Michael

El meu interès per l'aviació va començar quan estava estudiant Informàtica a la Universitat Tècnica de Dinamarca. El 1987 vaig obtenir la meva llicència de vol en planador i des de llavors em vaig dedicar a planar per tota Dinamarca i fins i tot pels Alps francesos. El 1993 va arribar el torn de la llicència de pilot privat (PPL) i el 1997 li vaig afegir l'habilitació de vol instrumental i de vol bimotor. Entre finals dels noranta i principis dels 2000 vaig utilitzar les meves llicències per pilotar el bimotor Partenavia P68 i el monomotor Gruman American AA5 per anar a veure als nostres clients a Alemanya i als països nòrdics. Porto realitzades al voltant de 500 hores de vol en aquestes aeronaus.

Des que em vaig mudar al sud de França l’any 2004, ja no volo tant en aquests avions amb els clients. Les distàncies es van tornar molt llargues i tenint en compte el combustible que consumien aquests avions, va deixar de ser rendible. La majoria de les nostres trobades tenien lloc a través de Skype o Internet en lloc de viatjar per trobar-me amb ells.

Fa uns anys, vaig tornar a reprendre els planadors; aquesta vegada, en un petit club aeronàutic de Puivert, als peus dels Pirineus. Vaig haver d'obtenir una nova llicència de vol en planador ja que la meva llicència danesa havia caducat i, a més, ni tan sols era vàlida a França. He gaudit tant aquests últims anys planant pels Pirineus i Austràlia...

Beate

Beate també té un passat al món de la informàtica. Té un màster en Informàtica i un altre en Espanyol i s'ocupa del disseny, accessibilitat i màrqueting de la nostra companyia. La seva passió és aconseguir que les seves creacions, ja siguin a la xarxa o en paper, resultin atractives i al mateix temps funcionals i fàcils d'utilitzar. En el seu temps lliure li agrada ocupar-se del jardí, viure la natura, preparar menjar saludable i deliciós i decorar la casa.

Una altra de les nostres passions és viatjar. Beate ja ha donat la volta al món amb la motxilla a l’esquena i junts hem fet grans viatges per Europa i Austràlia. Si això t'interessa, fes un cop d'ull a aquest blog .

Un dels nostres somnis és donar la volta al món en un Panthera elèctric o potser, sent més realistes, en un Panthera Hybrid.

L’any 2013 ens vam mudar de França a Ordino, Andorra, on vivim ara i on vam començar aquesta nova aventura amb Pipistrel.

Esperem que gaudeixis llegint-nos. Ens agradaria que ens escrivissis! Contactan's.

Beate i Michael